Dansapausa

Tänker inte ens börja med hur värdelöst dålig jag varit på att skriva nåt här de senaste...? 200 åren?

Istället hoppar vi raskt vidare till nåt annat. Hade en alldeles jävulusiskt kul påsk i Stockholm, lindylektioner med grymma lärare, långa promenader, ASfreakinBÄSTA vädret, glass på en brygga, middag och häng med fina människor, blommande körsbärsträd och MASSOR med dans!!
Mitt största problem under helgen var underkläder. Hur många gånger jag än åker på dansläger och workshopar så lyckas jag ändå glömma bort att man behöver packa ner dubbelt så mycket rena trosor och toppar eftersom en svettas hinkmängder minst 2 gånger per dygn....... 

(båda bilder tagna för ett år sen. Men det gör inget)


Igår var vi iväg till Tallgården i Sund (ett äldreboende) och dansade lindyhop för de som bor där. Var kul om än lite oförberett vilket gjorde att vi ungefär fick koreografera och viskande bestämma program samtidigt som vi dansade och höll på där framför publiken. Heh.. Inte så himla proffsigt... Men publiken var tacksam (bl.a födelsedagsman på 99 år) och en av dem sa t.o.m att det här var det bästa som hänt på länge :-D:-D:-D
Iofs kanske tanten som sa det ville verka som en sån där gullig mormorstyp och gjorde sig till. Men känns ändå inte om gamla människor sysslar så mycket med att göra sig till? Känns ju väldigt *ung&osäker*-beteende...?

NÅVÄL. Nu väntar en fredag. Imorse var jag och Sara på träning. Hon hämtade mig kl 6.20 på sin moppe. Alltså HON (16) skjutsade MIG (116) på sin vespa GENOM trafiken?!? Vet inte hur jag ska förhålla mig till det. Finns så mycket som är underligt i den situationen.. 
Men när jag väl kunde sluta spänna fingrarna in i hennes sköra små tonårsaxlar, inte tänka "OoooGuuuVadFortHonKöööör!!!!" (hon körde inte fort) och till slut även kunde se ut genom hjälmglaset efter att imman släppte (problem!) så kunde jag faktiskt njuta lite också. Var så gott som tomt på bilar den tiden, solen gick upp och lyste vackert över rondellerna och jag låtsades lite att vi var i Italien och att bli skjutsad på vespa inte är några konstigheter alls.

/J

Kommentera här: