List-TAAAJM!

Onsdagslista. Regelrätt och ärligt snodd direkt från hanapee.com!

Nämn något som gjorde dig glad igår!
Vi hade grupparbete på Göta Lejon. I en grupp på tre ska vi översätta, analysera och tolka en text från ett musikalnummer. Började med en smått hopplös text som mest kändes barnslig och rätt oinspirerande. Men efter några timmars diskuterande, improviserande och bollande med våra lärare på scen så gick jag därifrån fylld av livsglädje och hopp inför framtiden! Sen gick jag och tre klasskompisar gata upp och gata ner, i regnet, för att hitta ett café för det perfekta tisdagsfiket. Då vart det en liten humörsdipp igen. Men till slut fann vi iaf vårat bord, en milkshake beställdes in och livet kändes åter igen som en romantisk komedi. Där satt vi och pratade om allt som kändes viktigt för just oss just nu; klassen, musikaler, relationer, dialekter, utlandsflyttar och hemmakärlek. Fint.

Vad gjorde du kl 08 i morse?
Sov. Och fortsatte med det dom följande 47 minuterna.

Vad gjorde du för 15 min sedan?
Åt chokladgröt med banan (koka ihop gröten med 1 msk kakao och mosa i en banan när den blivit varm. Roligare gröt och mättande!). Åt ett ägg också medan jag med ett halvt öga tittade på Peter och Tilde i nyhetsmorgon som lagade halloween-godis och med ett och ett halvt öga läste igenom mina favoritbloggar.

Det sista du sa högt?
"Go'natt" till Lisa igår. Har inte pratat idag ännu? Därför kände jag nu för att brista ut i en Disney-inspirerad morgonsång som hyllning till *LIVET*.................!

Det senaste någon sa till dig:
”Go'natt". Det var Lisa, igår.
Känner att det är en ointressant tid på dagen att fråga mig dessa frågor.

Vad har du druckit idag?
Vatten. Och så har jag sörplat i mig mjölken som omgav gröten.

Vad var det senaste du åt?
Meh. Gröten och ägget! Hur länge ska jag måsta tjata om det..?!

Vad var det senaste du köpte?
Broccoli, minitomater, palsternacka, keso, avokado och tomatsoppa på tetra. (/Matbloggen)



På tal om mat. Kompisbild på köpet!

Sover du tungt?
Nja. Lagom.

Drömmer du mardrömmar?
Jovars, det händer. Inatt drömde jag att jag släppte ut en hel gymnasieklass från ett wc-bås där de blivit inlåsta. När de frisläppta ungdomarna kom ut tittade de knappt på mig. Och sa än mindre "tack". Kanske inte den värsta mardrömmen i mannaminne.. men minns att jag blev hemskt upprörd och ledsen.....! Vad försöker då mitt undermedvetna egentligen säga mig? Att jag kommer bli en bitter gammal tant som lär ungdomar-veta-hut! och säger att det-var-bättre-förr! ??

Vad ser du om du tittar till höger?
En megastor värsting-tv. Livet är tufft här på Reimersholmen.

Vad gör dig glad just nu?
Att jag har en helt ledig dag framför mig och solen lyser. Att skolan känns så himla rolig just nu. Att jag åker till Åland i helgen och på fredag är det jaccuzzi-kväll hos Malin med finflickorna och kanske utgång efteråt!! :D

Vad ska du göra härnäst?
Tänker mig långpromenad, kanske t.o.m lite hemmapilates och så lindyhop senare ikväll.

Tror vid närmare eftertanke att den där drömmen försöker säga mig att jag lever ett ganska lättsamt och rofyllt liv just nu (*peppar peppar!!!!!) där mitt största problem är ungdomar som inte säger Tack. Relativt okej med andra ord..

Kläder just nu?
Svart Bounce-tisha med texten Dansoholist. My PJ.




Vad är viktigast för dig?
Föga förvånande: min familj, min släkt och mina vänner. Att vi får vara friska och leva i 100 år. Men också att jag får skratta mycket, inte oroa mig för mycket (/Filifjonkan) och ha lagom spännande saker att se fram emot.

Är du kittlig?
Ja. På halsen, i midjan och under fötterna. Ups! Kanske inte smart att avslöja? hihihi

Snarkar du?
Nej, det tror jag inte. Är faktiskt väldigt nöjd över min sömn. Den är bra på alla sätt. Den låter inte, den behövs inte i överdrivet stora mängder, den är effektiv men ändå relativt lättväckt (vilket är en egenskap jag uppskattar hos andra också). Och den är skön.

TACK för mig.
/Jonna

Kommentera här: