Idag

Idag har jag.....
Josåatt. Min första impuls VARJE gång jag ska skriva ett inlägg så är att börja med det där ordet; "Idag". Min andra impuls är att kämpa emot VARJE gång för jag tycker inte riktigt om det. Nog nån gång, men lite tradigt att starta upp så hela tiden?! Så jag försöker undvika det. Och tror jag lyckas ganska väl? Men nu vet ni iaf vad det första jag tänker på är, när jag öppnar upp ett nytt blogginlägg. Känns bra för er kan jag tänka mig. Är ju sånt man hemskt gärna vill veta liksom. :J

Idag (haha...) efter jobbet cyklade jag hem. JO cykeln är tillbaka från cykeldoktorn! Som ni oroat er, jag vet. Har knappt fått en blund själv av allt oroande! Men Monarken lever och mår bättre än nånsin. Växeltransplantationen gick bra. Vart en liten dyr historia men vem kan tänka på pengar så länge Monarken lever, växlar och rullar?! Känner mig som en prinsessa nu när jag på rakstäckorna kan växla upp till 6:ans växel om jag vill (7:an känns lite väl out-of-my-league ännu) och susa fram i... ja... säkert... säkert..!... 22 km/h!!! MINST! En racer-prinsessa...! *blicken fastnar på något obestämt i fjärran*

Men ja, vad hände efter att jag cyklat hem? Jo jag lagade fisksoppa!!! OMG. Att basen var Kelda fisk- och skaldjurssoppa behöver vi ju inte säga högt.
D'OH!!
Men gott vart det iaf!
Sen Cirkel45-pass (mmm jag vinner duktighetstävlingen) och sen SEN var jag på bio med Malin. Kön utanför ringlade sig långt ner mot trafikljusen när jag kom! What?! När hände det senast vid Bio Savoy?? (tror faktiskt det var när tecknade Tarzan kom. Jag däremot kom inte. In.) Malin hade dock redan varit och skaffat oss biljetter så jag gick före hela den djävulska kön, som värsta VIP:are, hihii!

Men iaf, filmen vi såg var Bridesmaids och den var SÅÅÅÅ bra! Skrattade högt flera gånger! Och hon som spelade huvudrollen, Kristen Wiig, var bara rätt och slätt briljant! Perfekt tajming i humorn och bara alldeles, alldeles underbar. Himla trevligt att gå på bio med hon där Malin! :)

Bridesmaids Poster



Enda jag önskar nu är att få se den med Lisa också.
Alltså. Jag saknar henne. Mycket.
/J

Kommentera här: