Harry P och de tre lunch platserna

Det har gått bra för mitt semester firande. Jag har tagit lugnt, sovit, ätit lunch med papi och bäst av allt, så jag har återhittat min passion tiiilll.... HARRY POTTER! Åh! Jag har läst sista boken som en galning under de tre dygn jag varit ledig. Den är otrolig bra! Och jag är en nörd. Men det är okej. Mina kompisar brukar skaka på huvudet. Men det är okej. Jag gillar Harry P och co. Men det är okej.
Längtar tills filmen kommer ut!!!

Jo, lunch med Far. Det har blivit vår grej under min holiday. Första dagen var vi till ett lunch ställe som hette Pepparkvarnen. Där var det riktigt myysigt. Eftersom jag suttit med huvudet i Harry Potter boken var det ju extra roligt att se att detta café var inrett som ett litet brittiskt café. Int för att jag någonsin varit inne i ett brittiskt café men i mitt huvud ser det precis ut som det gjorde där inne.
 Andra dagen - Brittas. Pappa sa att de två damerna som hade det ställe hade haft det väääldigt länge. Minuset på det stället var att de var beläget i Ämbetshuset vilket är kännt bland ålänningarna som det fulaste huset i stan. Så det var inte så mysigt men maten var god och stället fick ett litet plus då pappa berättade att kriminal poliserna höll till på andra sidan väggen. Detektiver och sådana sa han. Spännande! Dessutom satt det ju en polis där och åt! Tänk om han var en spion. En lömsk en. Som hade en sådan där liten bandspelare som han spelade in på. "13.08. Plats Brittas. Liten blond flicka äter lunch  med sin far. Mycket misstänkt...".
 Dagen ställe var ett café som hette Time Out. Det var ju fiffigt. Där fick jag äta ärtsoppa vilket inte var såååå himmla äckligt och plättar vilket var gott. Minuset var att det var tjohejfadderittans varmt där inne eftersom de hade fem meters fönster som solen gassade utanför. Och det andra minuset var att det såg ut som om att mer än hälften av besökarna var män från företaget på övervåningen. Var fanns kvinnorna?! Femenist-javisst!

Nu ska jag ut med vovven som betett sig underligt idag. Hon har bara velat kramats och gullats och det är lite jobbigt när man försöker koncentrera sig på Voldermort och vad han håller på med. Jaja, promenaderna med hunden har varit riktigt trevliga de med under den lediga tid jag haft. Vi träffade på en eckorre här om dagen som stod bara fyra meter ifrån oss och tittade på oss som om den väntade på att vi skulle fråga den vägen till Kråkboet.

Nä nu går det för långt igen...

Hejsvejs och wingardium leviosa! (PAhahaha)

//Häxan Lisa

Kommentera här: