Tentaplugg på gammal sjö

Hej! Minns ni mig? Det var jag som en gång försökte hålla liv i en blogg, gillade det till och med. Men sen blev det så mycket annat. Minns inte exakt vad för det var så länge sen men glömd blev den iaf, lilla bloggis.

Men nu sitter jag här igen. Pluggar på tenta (förstås) och får plötsligt lust att skriva blogg (förstås). Jag har just haft 45-60 minuters paus från pluggandet för att köra ett pilatespass på vardagsrumsgolvet och så en yoga på det. Det var ett youtubeyoga-pass som var speciellt för anxiety. Precis vad jag behöver kände jag. Blir sämre och sämre på att hantera tentaångest för varje gång. Ångesten väller över mig som stora dyningar och då känns det som att allt är fullständigt hopplöst. Att det inte är någon vits att plugga för det är redan kört ändå. Men jag fortsätter plugga för tanken på att inte göra det ger mig ännu mer ångest. Efter en stund är det lite bättre. Antingen känns det ganska bra, som att jag faktiskt kan NÅGONting eller så känner jag bara likgiltighet. What evs. Det är bara en tenta jag bryr mig inte. Men det gör jag ju. Alldeles för mycket. Och då är det dags för nästa ångestdyning. Lite PMS på det också så har vi vad jag kallar en redig lördags-cocktail av allehanda känslor!

Men nu har jag gjort yoga och det kändes plötsligt bra i kroppen igen. Kroppen och själen blev glad och tacksam och för en stund så vet jag att det är det viktigaste.

Ska försöka återkomma hit ibland. Det gör mig också glad.
/J

Såhär ser jag ut nuförtiden. När jag går till pendeltåget en tidig onsdagmorgon i september.

Kommentera här: