Praktik

Mitt i pediatrikpraktiken nu. Det är roligt och väldigt varierande dagar! Men också väldigt uttröttande och ganska tufft. Vill ju visa att jag är intresserad men är ju heller inte den där personen som stövlar in, är driven och kaxig och tar alla initiativ i världen att få göra allting först och på en gång. Vill avvakta lite först för att se hur det går till, ta in och begrunda och så småningom ta mer plats när jag känner att jag vet vad exakt jag ska göra. När det handlar om barn vill en ju heller inte bara rusa in. Dessa barn på habiliteringen där jag är så har ju ofta haft samma behandlare länge som de lärt känna och lita på. Tänker att de kanske kan uppleva det lite underligt bara att ha en främmling i rummet som man inte känner igen... 
Men förutom den osäkerheten och allmänna förvirringen så trivs jag bra! Har fått vara med på ridterapi, besök till förskola, till hjälpmedelcentral och prova ut en ny rullstol till en flicka, massa träning med barn i gympasalen och imorgon blir det bassängträning :)

Efter det sätter jag mig på bussen till Grisslehamn och vidare över havet hem till ön. Ska jobba på lördag och sen förhoppningsvis hinna med lite mystid med vänner och familjen.

Nu ska jag kolla runt på youtube och släcka hjärnan en stund (den jobbar hårt dessa dagar kan jag säga....). Sen blir det Leilas supermat i soffan! (alltså programmet heter så. Hennes mat är inte i soffan...) Jag och J har lagat flera recept därifrån redan och det blir oftast supergott! 

 
Senast jag var hem till Åland för att jobba kunde jag simma i havet och det såg ut sähär fast horisonten var inte sned då.

Kommentera här: