Tjuvlyssnat

I torsdags när jag satt på Grisselhamnsbussen råkade jag höra det konstigaste rådet. Det var en man som satt i sätet snett bakom mig som pratade i telefon. En vit 39ish man som verkade jobba med *buisness*. Han pratade med sin manliga kompis och den manlige kompisen verkade ha en 16-årig dotter. Pappan var orolig för att hon på kvällen skulle ut på stan och fira Valborg med allt vad det kan innebära för 16-åringar. Kompisen i bussen ville lugna pappan och då kom till slut det här rådet: "Nä du ska inte sitta uppe och vänta på henne. Tänk inte på henne som din dotter nu utan tänk på henne som den tjej som du hade velat ha i den åldern!" och flinade (antar jag!!) Sen sa pappan något i telefonen, mannen mumlade något tillbaka och sen skrattade han (/dom?) rått. Förstås.

Jag vet inte vad som är mest underligt/obehagligt/frånstötande. Att han, denne charmige 39-åring på bussen, helt klart kan tänka på sin kompis 16-åriga dotter som en 'tjej man velat ha', att hans kompis; pappan, ska tänka på sin egen dotter som 'tjejen man velat ha' eller att de sen skämtar om det på något som troligen är ett lagom vardagssexistiskt sätt?!! Usch! Jag kunde bara tänka hur otroligt knäppt och förskräckligt råd det var och Vah?! Sitter han faktiskt och säger det där till sin pappakompis om hans 16-åriga dotter?!

Aja. Han satt sen vid bordet bredvid mig på båten också och visade sig även där vara allmänt konstig. Förstås.


Helgen på Åland har sedan dess iaf bara blivit bättre. Stuvor och mjöd har intagits bland vitsippsbackar och humlor, kaffekalas och vin med kompisar och morgonpromenader med poddar i öronen på skogsstigarna i Kalmarnäs. Gillar't

Avslutar med en instagrambild som ni som läser bloggen redan sett så det är ju inte särskilt spännande men orkar ju aldrig ladda upp några bilder från telefonen till datorn så då får det bli insta-repriser helt enkelt. Live with it
 
Mmmmmmmmm!
:)))))

Kommentera här: