Min sorts dag

Idag är jag ledig. Eller arbetslös är nog mer korrekt. Har det ju lite sisådär med jobb i sommar. Det svämmar inte direkt över av patienter som vill komma till tandhygienist i juli... Passar ju perfekt för en som pluggar och dessutom nu lagt halva sin förmögenhet på en långresa till usa i början på sommaren :)) Har ju ett jobb där principen många patienter = många pengar gäller. Men då också få patienter = få pengar och ångest resten av året.

Jaja, nog klagat om det. Det löser sig! H/ född-i-rätt-hörn-av-världen

Att vara arbetslös är ju egentligen inget jag har några större problem av i stunden. Är ju trots allt en ledighets-junkie! Älskar när man får lägga upp dagen precis som man vill och bara välja roliga saker. Vaknade 8.00, tittade genom instagram ca halvtimme(?!). Sedan kort yoga (mitt senaste beroende sen ca 1 vecka tillbaka. ÄLSKAR nya beroenden!!!) innan pilatesträning för tha Booty. Nu har jag ätit frukost, kollat youtube och bloggar och funderar på att ta mig en promenad nu. hallå kan en dag börja bättre? Min typ av dag 100%.

Igår kom mam o pap över på middag. Jonas och jag bjöd på grillat: kyckling i citron-medmera-marinad, sötpotatissallad med mynta + limesås. Så gott! Och himla trevligt. Vi har kunnat sitta på balkongen nästan varje dag och äta middag och helgfrukostar fast vi inte ens har tak ovanför balkongen. Trots att det varit mulet och regn på dagen har det nästan alltid klarnat upp lagom till kvällssolen.

Sötpotatissalladen i receptbilden.

Nu: fortsätta carpa sommarlovsdagen.

Kommentera här: