Annandag påsk

Nämen, två inlägg inom loppet av 6 dagar?! Vad kan möjligen tillåta detta mirakel??! 

??????? Tentaplugg förstås :)) Borde sitta med näsan bland papper och böcker men kände plötsligt istället hur lockande det skulle vara att skriva ett blogginlägg! Nähä? Tänka sig va.....

Idag har jag varit på 1 timmes promenad. Fick iofs gå några varv runt huset hemma på gården för att kunna klicka av Runkeeper på exakt en timme men det räknas också. Det var skönt. Hade för mycket på mig så blev väldigt varmt. Men skönt. En svanflock flög förbi åtminstone tre gånger. Antingen var de bara sugna på att flyga eller så var de väl inte överens om vart de skulle. Efter promenaden gjorde jag ett träningspass på gården. Moja var gullig och trodde nog jag var ledsen som låg på marken och flåsade så hon kom och höll mig sällskap genom att sätta sig med rumpan tätt längs min kind. Eller buffa nosen i ansiktet på mig medan jag gjorde höftlyft. Kissen stod en bit bort och uttryckte tydligt att jag var det konstigaste hon någonsin sett. Hon såg väldigt väldigt förskräckt ut.

Sen lagade jag omelett till mamma pappa och mig (är ju på åland nu) och efter det har jag.... "pluggat".
Åh får ångest nu!!! Måste plugga på riktigt nu.

Ska lägga upp ett schema för resten av dagarna så det verkligen blir av!

Här var en katt jag såg på min promenad som tydligen tagit fram utemöblemanget:
 
/Jonna
 

Kommentera här: